Renzo Ter Haseborg

terhaseborg@hrp-advocatuur.nl

06 – 27 88 58 60

Bas van Dis

vandis@hrp-advocatuur.nl

06 – 29 60 83 23

Contact details

HR & Pensioen Advocatuur

Keizersgracht 62, 1015 CS Amsterdam

office@hrp-advocatuur.nl
  • HR & Pensioen Advocatuur

    HR & Pensioen Advocatuur (hierna: “HR&P”) is de gezamenlijke naam voor de samenwerking tussen twee onafhankelijke advocatenkantoren:  

    • HR & Pensioen Advocatuur B.V., ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 56885466 (de praktijkvennootschap van mr. R.P.J. Ter Haseborg); en 

    • mr. L.S. van Dis, handelend onder de naam “Van Dis: arbeidsrecht”, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 71280251;  

    (gezamenlijk de “HR&P Partners” of ieder voor zich: de “HR&P Partner”). 

    Iedere HR&P Partner oefent voor eigen rekening en risico, zeggenschap en eindverantwoordelijkheid de eigen praktijk uit. De HR&P Partners zijn niet aansprakelijk voor elkaars handelen.  

    “HR & Pensioen Advocatuur” of “HR&P” zelf is geen rechtspersoon, maatschap of samenwerkingsverband in de zin van de Verordening op de advocatuur, staat niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en gaat niet zelfstandig contracten of rechtsrelaties aan.  

    Bij de uitvoering van werkzaamheden voor een cliënt komt steeds een overeenkomst van opdracht tot stand tussen enerzijds de Opdrachtgever en anderzijds de individuele HR&P Partner, zijnde

    • HR & Pensioen Advocatuur B.V., of

    • Van Dis: arbeidsrecht.

    Een overeenkomst van opdracht komt nimmer tot stand tussen enerzijds de client en anderzijds het samenwerkingsverband “HR & Pensioen Advocatuur” of “HR&P”. 

  • Our lawyers are registered as a lawyer with the Dutch Bar Association (NOvA). The address/contact details of the NOvA are: Monarch Tower, Prinses Beatrixlaan 5, 2595 AK The Hague, phone 070 – 335 35 35, email: info@advocatenorde.nl

    In the performance of our work, we will of course comply with the applicable laws and regulations, including the rules of conduct, regulations, and guidelines applicable to lawyers.

    On the website of the Dutch Bar Association, you can consult the laws and regulations applicable to lawyers, including rules of conduct: www.advocatenorde.nl.

  • All assignments to HR & Pensioen Advocatuur are subject to our general terms and conditions. A copy of our general terms and conditions can be downloaded here as a PDF. The general terms and conditions will be provided free of charge by post or email upon request. The legal relationship between HR & Pensioen Advocatuur B.V. and the client is governed by Dutch law. Unless otherwise stipulated in the general terms and conditions, all disputes or provisional measures will be exclusively settled or handled by the competent court in Amsterdam, without prejudice to the right of HR & Pensioen Advocatuur to submit a dispute to another competent court.

  • HR & Pensioen Advocatuur heeft een kantoorklachtenregeling. Onze klachtenregeling is opgesteld naar het model van de Nederlandse Orde van Advocaten. Een kopie van onze klachtenregeling kunt u hier als pdf downloaden.

  • Under Dutch law, lawyers are required in certain situations to establish the identity of their clients before they can accept an assignment. They must also report unusual transactions to the central authority. If you have any questions about this, you can contact your lawyer or visit the website of the Financial Supervision Office: www.bureauft.nl.

  • HR & Pensioen Advocatuur B.V. does not receive third-party funds within the meaning of the Regulation on the Legal Profession. We are therefore exempt from the obligation to have a third-party funds foundation available. If we are confronted with third-party funds, we will ensure that the funds are transferred directly to the entitled party in accordance with Article 6.19, first paragraph of the Regulation on the Legal Profession.